Feb 01 2018

Ankara pulls plug on Euronews over its editorial policy

The Turkish government halted satellite broadcasts of the Lyon-based multilingual news media service Euronews, citing a request by Turkey’s public broadcaster, TRT.

TRT, once a main partner of the channel together with France Television, RAI Italia and Russia’s VGTRK, sold its shares and ended its content agreement with Euronews in 2017.

The real reason behind TRT’s decision was the Turkish government’s discontent with the news channel’s editorial policy, Euronews officials told the Turkish independent news outlet Gazeteciler.

TRT became a shareholder in the channel in February 2009, and joined its supervisory board in a public ceremony attended by Turkey’s Recep Tayyip Erdoğan, who was prime minister at the time. The Turkish-language version of Euronews was launched in January 2010.

http://www.gazeteciler.com/haber/euronews-turkcenin-yayini-uydudan-kaldirildi/316160