Mar 23 2018

Devlete ödetecekler iddiası: Yeni bir Halkbank, Vakıfbank vakası mı?

Anaakım medyayı elinde bulunduran Doğan Medya Grubu, 21 Mart Çarşamba günü Demirören Grubu'na 1.1 milyar dolara satıldı. 

Meselenin siyasi ayağı ve hesapları dışında mali boyutu da tartışılıyor. Kimi yorumlarda, Demirören Grubu'nun 'görünürdeki' alıcı olduğu ancak aslında satışın Katarlı bir gruba yapıldığı iddiası dillendiriliyor.

Ulusal Kanal'ın iddiasına göre, kanalın yüzde 70'ini Katarlı beIN Media Group aldı. Demirören Holding A.Ş. ise yüzde 30'luk hisseyi elinde tutacak. Bu da 'hülle' yollu satış olarak nitelendiriliyor.

Gerçek sahipliğin kimde olduğu ya da pay oranı konusu henüz net değilken bir diğer iddiaya göre de, Demirören Grubu paranın bir bölümünü kredi olarak Ziraat Bankası'ndan aldı. Tıpkı Çalık Grubu'nun da Halk Bankası ve Vakıfbank’tan aldığı kredilerle Sabah Grubu’nu satın aldığı örnekte olduğu gibi. 

Cumhuriyet Gazetesi'nden Emre Deveci'nin haberine göre, borçlar düşüldükten sonra 890 milyon dolar olan satışın finansmanının bir bölümün, devlete ait Ziraat Bankası'nın da aralarında bulunduğu konsorsiyum tarafından karşılanacak. 

Haberde, bankanın üst düzey yöneticilerinin bu iddiayı yalanlamadığı ancak satış görüşmeleri tamamlanmadan da açıklama yapamayacaklarını söyledikleri bilgisi yer alıyor. 

Çalık Grubu’na ait Sabah ve Atv’nin satın alınması için oluşturulan 630 milyon dolarlık havuzun, 200 milyon dolarlık kısmının da Ziraat Bankası’ndan karşılandığı ortaya çıkmıştı.

Sabah Grubu’nu TMSF’den 1.1 milyar dolara satın alan Çalık Grubu da Halk Bankası ve Vakıfbank’tan 375’er milyon dolar olmak üzere toplam 750 milyon dolar kredi kullanmıştı. Aynı dönemde, Halk Bankası Genel Müdürü olarak Hüseyin Aydın kredinin altına imza atmıştı. Hüseyin Aydın, şu an Ziraat Bankası’nın genel müdür koltuğunda oturuyor.

Satış bu yönüyle şeffaflıktan uzak bir görüntü verirken, Sabah Gazetesi eski Genel Yayın Yönetmeni Zafer Mutlu'dan da ilginç bir açıklama geldi. Mutlu, gazetede sahibi olduğu 560 bin hisseyi satarak, 2 milyon 156 bin ila 2 milyon 240 bin TL arası bir kazanç elde etti.

Bir diğer iddia da, satışla birlikte Doğan Medya Grubu’nun başına, Aydın Doğan’ın damadı Mehmet Ali Yalçındağ’ın getirileceği iddiası.

Yalçındağ daha önce, Hürriyet'teki Sedat Ergin yönetimini değiştirmek için iktidar mensuplarıyla birlikte hareket etmekle suçlanmıştı.

Related Articles

مقالات ذات صلة

İlgili yazılar