Mar 30 2018

Economist'ten Doğan Medya'nın satışına ilişkin Aydın Doğan iddiası

Doğan Medya Grubu’nun iktidara yakın Demirören Grubu’na satılmasıyla birlikte Türkiye medyasında yeni bir döneme geçildi. 

Cumhuriyet, BirGün ve Evrensel ve Yurt gazetesi dışındaki medyanın yüzde 90’ı iktidarın tek eline geçti. 

Satış için “Tabuta çakılan son çivi” yorumu yapılırken, tasfiye listeleri de kulislerde dolanıyor. Yine birçok gazeteci işsiz kalacak…

BBC Türkçe’nin aktardığına göre bu değişime neden olan satış, İngiliz Economist dergisinde de ele alındı.

Derginin, grubun içinden kaynaklara dayandırdığı iddiasına göre, Aydın Doğan satışı ortaklarına dahi danışmadan gerçekleştirdi.

Haberde, “Erdoğan, yarı bağımsız medyanın son kalesinin 1.2 milyar dolara satılması ile, Afrin harekatından bir hafta sonra bir zafer daha kazandı" yorumuna yer veriliyor ve ekleniyor:

“Ülkede, Aydın Doğan'ın, eğer imparatorluğunu Erdoğan'ın adamlarından birine satmaz ise tutuklanma riski ile karşı karşıya olduğuna inanlar da var. Bu ülkenin en büyük medya holdingi sahiplerinden biri için son kurşun oldu. Doğan Medya Grubu uzun yıllardır hükümet baskını altındaydı. Türkiye'nin devrilen laik düzeninin sembollerinden biri olan grubun yaşlanan sahibi Aydın Doğan'ın peşinde vergi müfettişleri ve savcılar vardı. Bu satışla Erdoğan ve müttefikleri, başkanlık ve parlamento seçimleri öncesinde neredeyse tüm büyük medya şirketlerini kontrol altına aldı.”

Analist Esra Arsan'ın görüşlerine de yer verilen haberde, Türkiye'de dağıtımda olan gazetelerin yüzde 90'ının hükümete yakın iş adamlarının elinde olduğu belirtiliyor.

Doğan Medya Grubu’ndan ismi gizli tutulan bir yazar ise Economist'e şunları söylüyor:

"Uslu olsak ve kendimizi sansürlemeye devam etsek de bu onlara yetmeyecek çünkü kalplerimizden geçenleri biliyorlar. Ne yazdığımız değil neyi temsil ettiğimiz önemli."

http://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-43592539