AB fon desteği veriyor, SETA fişleyip hedef gösteriyor

Avrupa Birliği, hazırladıkları raporlarla gazetecileri ve Türkçe yayın yapan uluslararası basın kuruluşlarını hedef gösteren Siyasi, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Vakfı’na (SETA), yeni projesi için fon desteği verdiği ortaya çıktı.  

AB'nin destek verdiği rapor, SETA'nın yeni yayımladığı "2018 Avrupa İslamofobi Raporu" adını taşıyor. 

Üstelik SETA, bu detayı Twitter hesabında yaptığı paylaşımla duyurdu.

Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmalar Vakfı (SETA), Temmuz 2019’da yayımladığı “Uluslararası Medya Kuruluşlarının Türkiye Uzantıları” başlıklı raporda, yabancı basının Türkçe servislerinde çalışan gazetecileri hedef almış ve gazetecileri özgeçmişleriyle tek tek listelenerek, yaptıkları retweet’ler ve daha önce hangi gazetelerde çalıştıkları rapor şeklinde kamuoyuyla paylaşmıştı.

BBC Türkçe, Sputnik Türkçe, Deutsche Welle Türkçe, Amerika’nın Sesi, Euronews Türkiye, CRI Türk ve Independent Türkçe’nin hedef gösterildiği ve “Uluslararası medya organlarının Türkiye uzantılarını incelemek üzere hazırlandığı” iddia edilen raporda, bu kuruluşların “Türkiye algıları üzerine oldukça kapsamlı analizler” sunulduğu öne sürülmüştü.

T24'ün aktardığına göre, gazetecileri hedef gösteren SETA, “2018 Avrupa İslamofobi Raporu” başlıklı çalışmasını ise AB fonlarıyla yayımladı. SETA, raporu Twitter’da şu paylaşımla duyurdu:

“SETA tarafından hazırlanan Avrupa İslamofobi Raporu 2018, Avrupa İslamofobi ile Mücadele Haftasında yayında. Rapor, AB Sivil Toplum Diyalog Programı tarafından finanse edilmektedir."

SETA'nın gazetecileri, medya kuruluşlarını fişlediği raporunda BBC Türkçe, Voice of Amerika (Amerika'nın Sesi), Deutsche Welle, Euronews, Sputnik Türkçe, CRI Türk, Independent Türkçe gibi uluslararası medya kuruluşlarının Türkiye yayınları da hedef alınmıştı. Bu kuruluşların Türkiye servislerine, "Türkiye için kritik olaylardaki tavrının ölçülmeye çalışılması" suçlaması yöneltilmişti. 

Rapor 196 sayfa ve İsmail Çağlar, Kevser Hülya Akdemir ve Seca Toker tarafından hazırlanmıştı. Raporda, bahse konu uluslararası medya kuruluşlarının Türkiye servisleri, buralarda çalışan gazeteciler hedef alınıyordu. 

SETA, bu medya servislerinde, 'Türkiye üzerine kapsamlı analizler' yapıldığına dikkat çekiyor ve bu kuruluşlarda çalışan gazetecilerin tüm geçmişleri, çalıştıkları kurumlar, sosyal medya paylaşımları açık açık kamuoyu ile paylaşılıyor. 

BirGün'ün haberinde raporda ilgili şu detaylara da yer veriliyor:

"Raporda ayrıca, ifşa edilen gazeteciler hakkında sıklıkla, “BirGün, T24, Bianet, Evrensel, Cumhuriyet, Diken, DW Türkçe ve Sınır Tanımayan Gazeteciler gibi hükümet karşıtı söylemleriyle ön plana çıkan mecraların haberlerine yer verdiği görülmektedir” şeklinde ifadelerin yer aldığı görüldü.

Ayrıca gazetecilerin birçok kişisel bilgileri de raporda yer aldı. Raporda ‘Uluslararası Medya kuruluşlarına Öneriler’ kısmında ise “Medya aracının çalışanlarını bu noktada denetlemesi ve haber diline siyasi kimliğinin yansımamasına özen göstermesi gerekmektedir” denilerek, adeta gözdağı verildi."