Eki 19 2017

Dünden bugüne: Kavala'yı gözaltına aldıran yayınlar

Anadolu Kültür Yönetim Kurulu Başkanı Osman Kavala dün gece İstanbul’da gözaltında alındı. Kavala, bir süredir hükümete yakın medyanın da hedefindeydi. Hükümet yanlısı medyaya göre her hükümet karşıtı hareketin arkasında Kavala vardı. Kavala’nın gözaltına alınmasının ardında bu yayınların yattığı da tartışılıyor. İşte dünden bugüne Kavala hakkında hükümete yakın medyada çıkan haberler…

 

Gezi direnişi ve sonrasında Gezi’nin arkasındaki güç olarak Açık Toplum Vakfı, Soros, Can Paker isimleri geçiyordu. Ancak 11 Kasım 2014’te yayınlanan bir haberde, Emniyet Genel Müdürlüğü’nün 15 Haziran 2013’te diğer birimlerine gönderdiği bir yazı çıktı ortaya. Habere göre oyuncu Memet Ali Alabora ve ekibi, Gezi’den önce ‘Mi Minör’ adlı oyunun provalarına başlamıştı ve böylece Gezi Parkı Kalkışmasını başlatmışlardı. Alabora ve ekibini, Gezi direnişini, Osman Kavala’nın organize ettiği ve finansörlüğünü üstlendiği ileri sürülüyordu.

 

Sabah Gazetesi yazarı Hilal Kaplan’ın 26 Ağustos 2015’te kaleme aldığı yazısının hedefindeki isim de Osman Kavala olmuştu. Kaplan, yazısında Kavala için ‘Kızıl Soros’ ifadesini kullanmıştı. Birgün’ü finanse ettiği, İmralı Tutanaklarında geçen Kavala’nın Öcalan’a selamı, askeri ihaleler, Sedat Peker ilişkisi gibi pek çok suçlayıcı iddiaya yazıda yer veriliyordu.

 

Yeni Şafak Gazetesi yazarı Hasan Öztürk, MHP kurultayının gündeme geldiği dönemde Meral Akşener’i, Osman Kavala üzerinden hedef almıştı. Öztürk, bir kaynağına dayandırarak Akşener ile Kavala’nın teyze çocukları olduğunu ileri sürdü. Hilal Kaplan’ın yazdığı yazıdan referanslara yer vermişti. Öztürk’e göre Kavala sol medyada, kuzeni olduğunu iddia ettiği Akşener aleyhinde haber çıkmasını önlüyordu. “Şimdi MHP Kurultayı'nın asıl amacının ne olduğunu anladık mı?” diyerek kurultayın ardındaki ismin, Osman Kavala olduğunu ileri sürüyordu. Öztürk, ilerleyen günlerde de Kavala hakkındaki yazılarına devam etti. Kavala ve eşi Ayşe Buğra’nın, Meral Akşener’i MHP’nin başında görmek istediğini iddia etmişti.

 

BirGün’ün insansız hava araçlarıyla ilgili bir haberi üzerine Yenisöz Gazetesi, Kavala’yı birinci sayfadan hedef aldı. Ve tabi yine Hilal Kaplan’dan esintilerle: “Birgün’ü finanse ediyordu. Gezi’yi finanse etmişti. Yahudi Soros’un yerli versiyonuydu. ‘Seni başkan yaptırmayacağız’ sloganının mucidiydi.”


 

Boğaziçi Küresel İlişkiler Merkezi’ne ait Yekvücut* isimli internet sitesinde, yakın zamanda Kavala’yı hedef alan yayınlara yer verildi. Bu yayınlarda Kavala’nın sahibi olduğu şirketlere ve ilişkilerine dair iddialar paylaşılıyordu. Kavala gözaltına alınmadan tam bir ay önce yayınlanan iki yazı, Hilal Kaplan’ın 2 yıl önceki yazısının detaylandırılmış versiyonuydu.

 

Yekvücut sitesi’nin bağlı olduğu Boğaziçi Küresel, Davutoğlu’nun istifasına giden süreci başlatan ‘Pelikancılar’ olarak anılıyordu. Boğaziçi Küresel’in başında ise Süheyb Öğüt ve eşi Hilal Kaplan’ın olduğu iddia ediliyordu. Bünyesinde pek çok propaganda sitesi barındıran Boğaziçi Küresel’in, örtülü ödenekten finanse edildiği iddia edilmişti.