Eki 26 2017

AKP'ye yakın medya, savunucuların tahliyesini nasıl gördü

Büyükada davasında yargılanan sekiz hak savunucusunu aylarca anasayfalarından hedef gösteren hükümete yakın basın, savunucuların Çarşamba akşamı tahliye edilmesini nasıl gördü? Ya da görmedi...

Star gazetesi tahliyeler yerine, dört hak savunucusu hakkında verilen yurt dışına çıkış yasağını anasayfasına taşımış.

Star gazetesi anasayfa haberi
Star gazetesi anasayfa haberi

 

Türkiye gazetesi savunucuların tahliyesini değil, "yargılandıklarını" haber yapmış. "Adada büyük yalan" başlığıyla, "sözde aktivistlerin" duruşmada "kıvırdığını" yazmış.

 

Türkiye gazetesi, hak savunucuları haberi

 

Akşam, haberi anasayfada çok küçük bir anons şeklinde görmüş. "Sürpriz tahliye" demiş.

Yeni Şafak anasayfadan görmemiş.

Adı geçen tüm yayınlar haberi Anadolu Ajansı'nın geçtiği şekilde kullanmış.

Sabah gazetesi ise, Çarşamba gecesi web sitesinde tahliyeleri duyurmuş. Ancak "ayrıntılar geliyor" demesine rağmen Perşembe sabahı hala ayrıntılara yer verilmemişti.

 

Sabah'ın "Büyükada davasında tahliye" haberi
Sabah'ın "Büyükada davasında tahliye" haberi

 

Hükümete yakın gazetelerin, savunucuların gözaltına alınmasından itibaren yayınladığı bazı manşetler...

 

Akşam Gazetesi, 7 Temmuz Manşeti
Akşam Gazetesi'nin 7 Temmuz Manşeti
Star Gazetesi, 11 Temmuz
Star Gazetesi, 11 Temmuz
Türkiye Gazetesi, 12 Temmuz
Türkiye Gazetesi, 12 Temmuz
Akşam Gazetesi, 20 Temmuz
Akşam Gazetesi, 20 Temmuz