Kas 10 2017

Binali Yıldırım'dan Cumhuriyet'e 500 bin TL'lik 'haber' davası

 

İSTANBUL- Başbakan Binali Yıldırım, oğullarının Malta'da bulunan offshore şirketleri hakkında haber yapan Cumhuriyet Gazetesi'ne 500 bin TL'lik manevi tazminat davası açtı.

Paradise Papers olarak adlandırılan sızıntı belgelerde, Yıldırım'ın oğulları Erkam ve Bülent Yıldırım Malta'da sahip oldukları beş şirket aracılığıyla Türkiye'de veri ödemekten muaf tutulduğu ortaya çıkmıştı. Binali Yıldırım, dava dilekçesinde "kişilik haklarına saldırıldığı"nı iddia etti.

Cumhuriyet, Yıldırım'ın oğullarının şirketleriyle ilgili "Yerli ve milli değil," "Hükümetin başı vergiden kaçıyor" ve "Bir yalan var ama..." başlıklı haberlerle okuyucularına ulaşmış ve milyonlarca TL verginin Hazine'nin kasasına girmediğini duyurmuştu. 

Anadolu 24. Asliye Hukuk Mahkemesi'ne verilen dava dilekçesinde, "Toplumda yanlış ve yanlı algı oluşturmak amacıyla kasıtlı olarak yapılan sözde haberlerin özel vurgular kullanılmak suretiyle açık tahkir ve tezyif kastıyla hazırlandığı" iddia edildi.

Dilekçe şu iddialar yer aldı:

Sayın Binali Yıldırım Türkiye Cumhuriyeti 65. Hükümeti Başbakanıdır. Başbakan olarak görevlendirildiği 24 Mayıs 2016 tarihinden önce de Türkiye Cumhuriyeti'nin Ulaştırma Bakanı olarak görev yapmıştır. Cumhuriyet tarihinin en uzun görev yapan Ulaştırma Bakanı olmuştur. Bütün bu hizmet süreleri içinde önceliği milletine hizmet etmek olmuştur. Müvekkilimin her icraatı halkın gözleri önünde gerçekleşmiştir. Gerek Başbakan gerekse Ulaştırma Bakanı olarak ülkeye hizmet ettiği alanında ve sürede Türkiye'ye çağ atlatmış, sadece ülkemizde değil, dünyada da hayranlık uyandıran eserli ülkemize kazandırmıştır. Müvekkillerim Erkam Yıldırım ve Bülent Yıldırım ise saygın iş adamlarıdır. Davalılarca neşredilen basılı ve sanal yayın organlarıyla sürekli ve sistemli bir şekilde Sayın Başbakanımz ve oğulları hakkında yapılan sözde haberler ile yurt içindeki ve yurt dışındaki Türk vatandaşlarını yalan ve çarpıtılmış sözde haberler ile tahrik, teşvik ve sansasyonel bilgilerle kışkırtıp Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve yöneticilerinin itibarlarına zarar verilmek istenilmektedir.

Dilekçede aynı zamanda, Yıldırım'ın haberlerin ardından şirketlerin varlığını kabul ettiği ancak iddiaların 2008'de ortaya çıktığı ve hepsini açıkladığı öne sürüldü.

Dilekçe'de aynı zamanda, "Haberin sunuluş tarzından 'sanki' bir sır perdesinin aralandığı, bir usulsüzlüğün ortaya konulduğu izlenimi verildiği belirtilen dilekçede, "Haberin sunuluşundan gizli olayların ortaya çıkartıldığı izlenimi verilirken, bilinmelidir ki iş bu kayıtlar Malta Ticaret Sicilinde aleni olarak yayımlanan kayıtlardır. Bir gizlilik, bir usulsüzlük mevcut değildir. İş bu kayıtlara isteyen herkes çok rahatlıkla internet üzerinden dahi ulaşabilmektedir. Müvekkillerimiz Sayın Erkam Yıldırım ve Sayın Bülent Yıldırım’ın veya akrabalarının Malta’da ticari şirket kaydının olmasında da yasal bir engel bulunmamaktadır. Ticaret ile uğraşmak isteyen her sıradan vatandaş gidip Malta’da bir şirket kurup ticari faaliyet gösterebilir. Aynı zamanda ihracat veya ithalat yoluyla uluslararası arenada faaliyet gösteren her şirket işlerinin takibi noktasında bu tür merkezi yerlerde acente veya irtibat ofisi açmakta, hatta merkezini buralara dahi taşımaktadır. Ancak, tüm bunların müvekkilimiz Sayın Binali Yıldırım ile bir ilgisi bulunmamakla birlikte, ifade edildiği üzere oğullarının veya akrabalarının bir şirket açmasına veya ticari faaliyette bulunmasına engel bir yasal durum da söz konusu değildir" denildi. 

Yıldırım'ın "Oğullarıma devletle iş yapmayacaksınız" tavsiyesinin çarpıtıldığı savunulan dilekçede, kamudan ihale alan kimi şirketlerin oğulları ile ilintilendirildiği ancak haber adı geçen ORAS Denizcilik firmasıyla Yıldırım kardeşlerin ilgisinin bulunmadığı belirtildi. 

Binali Yıldırım için 250 bin, Erkam Yıldırım için 125 bin ve Bülent Yıldırım için 125 bin lira manevi tazminat talep edildi.