Oca 28 2018

'TSK sivilleri vurdu' diyen TRT spikerine inceleme

 

TRT'de haber sunarken, iki kez 'TSK sivil halkı vurdu' ifadelerini kullanan ardından da Twitter üzerinden yaptığı bir açıklama ile özür dileyen spiker Tuğba Dalkılıç hakkında inceleme başlatıldı.

'TSK sivil halka bombardıman gerçekleştiriyordu, saldırıyordu" diyen Dalkılıç, daha sonra Twitter üzerinden, "Yayın heyecanıyla PKK yerine yanlışlıkla TSK dedim" açıklaması yaparak özür diledi.TRT ise, spiker hakkında inceleme başlatıldığını duyurdu.

TSK'nın Afrin operasyonunun dokuzuncu gününde, TRT spikeri Dalkılıç, Burseya Dağı'nda YPG unsurları ile süren çatışmaları aktardığı canlı yayın sırasında şu sözleri sarfetti:

“Bütün muhabirlerimizden aldığımız bilgileri sizlere aktarmak istiyorum. Çok önemli bilgiler verdi muhabirlerimiz. Mesela az önce Bülent Çulcuoğlu hemen çatışmaların yaşandığı bölgeden dedi ki, ‘Sivillere işte bu noktadan saldırıyordu Türk Silahlı Kuvvetleri. Başından beri diyoruz ya stratejik nokta Burseya Dağı, işte bu yüzden stratejik nokta.

Çünkü Türk Silahlı Kuvvetleri, özellikle oradan sivil halka bombardıman gerçekleştiriyordu, saldırıyordu. İşte Türk Silahlı Kuvvetleri ve ÖSO birlikleri yapılan bu operasyonla bunun da önüne geçmeye çalışıyordu.”

Twitter üzerinden kısa bir açıklama yapan Dalkılıç ise kendini şu sözlerle savundu:

“Bugün TRT Haber ekranlarında yaptığım canlı yayın sırasında ‘terör örgütü PKK Burseya tepesinden sivilleri vuruyor’ diyecekken sehven TSK dedim. Tamamen yayın heyecanıyla yapılmış bir hataydı. Kamuoyundan çok özür diliyorum."

TRT Haber ise bir açıklama yayınlayarak izleyicilerden özür diledi.

Açıklamada şöyle denildi:

"Operasyonun yapıldığı Burseya Dağı’ndan canlı görüntülerle aktarılan yayın sırasında ekranda olan spikerimiz, bağlantı yaptığı muhabirimiz Bülent Çulcuoğlu’nun ifadelerini canlı yayının vermiş olduğu heyecanla yanlış aktarmıştır. Bu istenmeyen bir canlı yayın kazasıdır. Yaşanan bu üzücü hatanın ardından spikerimiz derhal ekrandan çekilmiş, yerine yeni bir arkadaşımız görevlendirilmiştir. Ayrıca söz konusu spikerimiz hakkında gerekli inceleme başlatılmıştır. Kamuoyuna saygıyla duyurur ve yaşanan bu hata nedeniyle özür dileriz.”